Frisse huisstijl
Friskop huisstijl
Ik ben gevraagd om de huisstijl te ontwerpen voor Friskop, een nieuwe conceptburo in Zwolle die talent bij jonge mensen verder ontwikkeld vanuit de visie dat het onderwijssysteem en de markt vaak niet aansluiten op de wensen van individuen om hun talent te ontdekken en verder te ontwikkelen. Friskop biedt ze een plek, ruimte en begeleiding om hun talent maximaal te ontwikkelen.
Deze talenten willen ze koppelen aan opdrachtgevers en op deze manier messcherpe (communicatie) concepten creëren.
Een aantal van de kernwaarden waar ik mee aan de slag kon waren: kwaliteit, experimenteel, eerlijk, no-nonsense.
Na een aantal conceptrondes is onderstaande huisstijl tot stand gekomen:
Het visitekaartje bestaat uit een stempel, welke natuurlijk een ontzettend brede toepassing heeft. De achterkant van het briefpapier is ontworpen met een fijn grid. Hierop kunnen ideeën worden uitgeschetst of aantekeningen worden gemaakt. Op deze manier kan ook een concept uitgeschetst en meegegeven worden met op de voorkant bijvoorbeeld een briefing.
Zo wordt een tweede leven aan zowel briefpapier als visitekaartje gegeven!